Szukaj na tym blogu

środa, 9 lipca 2014

Falowniki –praktyczne instrukcje ustawiania (filmy instruktażowe)




Większość użytkowników falowników realizuje proste aplikacje typu sterowanie lewo-prawo , sterowanie posuwem traka, sterowanie wydajnością wentylatora w zależności np. od temperatury , sterowanie ręczne obrotami za pośrednictwem potencjometru lub zadajnika  . Często realizowane są tez funkcje  ustawiania kilku prędkości i tym podobne . I w tym zakresie początkujący „elektryk „ powinien dać sobie radę sam zapoznając się z dokumentacją techniczną lub poradami np. z Internetu .   Bardziej zaawansowane aplikacje trzeba zlecić firmie specjalizującej się w tego typu wdrożeniach .
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom czytelników bloga informujemy ze wortal falowniki24.info.pl publikuje systematycznie krótkie filmiki ilustrujące podstawowe kroki przy ustawianiu i programowaniu falowników najbardziej popularnych w Polsce firm :LG/LS ,Lenze ,Eura ,Siemens ,Sanyu , Parker itp. . Na podstawie filmikow można wyrobić sobie opinie o stopniu skomplikowania ustawiania falowników różnych firm , można zobaczyć jakie mają wymiary i wygląd a także porównać ceny w programie doboru falowników . 

Przykładowy film  :Falownik Siemens V20 1,5 kW+ potencjometr zewnętrzny 

3 komentarze:

  1. Sprawa nie jest prosta falownik zasilany dc -mam urzadzenie zasilane 350v dc i chce zasilic wrzeciono cnc 3kw nie ma innej możliwosci maszyna jest mobilna zailana z agregatu 350v 15kw...
    Pytanie jak to zrobić i czy można pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat ja się na takich rzeczach nie znam do końca, ale wiem, że całość instalacji fotowoltaicznej najprawdopodobniej potrzebuje takich elementów. Moim zdaniem jeśli już decydujemy się na fotowoltaikę to warto pomyśleć o dofinansowaniu. Ja czytałam o tym na http://inovativ.pl/dofinansowanie/ i jestem przekonana, że warto.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś ja się także na tych sprawach za bardzo nie znam i dla mnie bardzo ważną sprawą jest to aby moja instalacja elektryczna była jak najdłużej sprawna. Nawet niedawno wzywałam firmę https://pomiary-szczecin.pl/ celem dokonania właściwych pomiarów elektrycznych.

    OdpowiedzUsuń