Szukaj na tym blogu

sobota, 2 lutego 2013

Zakłócenia od falowników –sposoby niwelowania , filtry .




Temat zakłóceń generowanych przez przemienniki częstotliwości jest bardzo szeroki .
           W tym dzisiejszym wpisie przedstawimy tylko ogólne podstawowe informacje  na temat  możliwości praktycznego ich  niwelowania  zakłóceń od falowników . W kolejnych wpisach temat będzie szerzej szczegółowo  rozpracowywany temat EMC i  zakłóceń  od strony teoretycznej jaki praktycznej ..



 
Podstawowe zasady niwelowania zakłóceń przy sterowaniu  falownikami :

-Falownik wraz z filtrami dławikami powinien być zamontowany w  metalowej obudowie -szafie (tak zwana klatka Faradaya) , urządzenia współpracujące z falownikiem (sterowniki , mierniki itp. tez powinny  być w osobnej skrzynce metalowej )  

- Przewody zasilające , przewody sygnałowe i przewody do silnika powinny być prowadzone oddzielnie (należy zachować odpowiednio duże odległości)

-  przewody sygnałowe (sterujące)  powinny być ekranowane  , tak samo przewód falownik-silnik powinien  być ekranowany . Należy pamiętać o uziemieniu ekranów . 

- Należy pamiętać o odpowiednim uziemieniu falownika i urządzeń współpracujących 

- należy  stogować odpowiednie  flirty i dławik zarówno po stronie wejściowej falownika jak i na wyjściu  (zazwyczaj w instrukcji  falownika na końcu jest zestawienie sugerowanych rozwiązań i urządzeń ) .Filtry powinny być instalowane  możliwie blisko przemiennika (źródła zakłóceń. ) W jednym ze wcześniejszych wpisów przedstawiliśmy na przykładzie falownika LG  jak podłączyć falownik do sieci i w jakiej kolejności . Jednym z elementów tego układu był filtr wejściowy  i dławik AC  -niwelują one  zakłócenia   generowane  do sieci zasilającej z pracującego przemiennika , chronią także falownik przed możliwymi   przepięciami z sieci , oraz wygładzają przebieg napięcia zasilającego

        Są to podstawowe zasady których przestrzegania pozwala ograniczyć lub wyeliminować zakłócenia , oczywiście szczegółowe rozwiązania zalezą od konkretnej aplikacji i warunków panujących na obiekcie i mogą być różne   .W kolejnym wpisie więcej na temat teorii zakłóceń  .

1 komentarz:

  1. Nie znam się na tym wszystkim, ale samoloty są podobne do samochodów. I w tym względzie może jest jakiś serwis, który ma sporo porad? Dla mechaników powstało to https://forum-mechaniczne.pl/portal/ forum. Wiem, że jest cenione, bo mój mąż sam tutaj często zagląda.

    OdpowiedzUsuń